Tuesday 10 March 2015

WAJIB !! BACA - 11 TANDA-TANDA KERAK USUS MERBAHAYA

Kerak Usus.
Assalamualaikum dan Salam Bahagia.

Saya doakan sahabat pengunjung blog Cinta Hati Sakinah, sentiasa berada dalam sihat dan ceria bersama keluarga tersayang.

InsyaAllah.

Hari ini, saya nak tanya sahabat mengenai satu perkara yang sangat menarik. Tetapi, bukan semua orang tahu dan sedar, taw.

KERAK USUS

Sahabat, pernah dengar mengenai Kerak Usus?

Kerak?

Usus?

Eeee...yekk !!

Amacam? Menarik ke menarik?

Mesti ramai belum tahu kan?

Tapi, saya yakin. Anda semua tahu, apa itu Usus dan apa itu Kerak?

Cuma kita tak pernah terbayang keadaannya bagaimana.

Betul ke betul?

Betul, lah tu kan.. Hehehe.

Tengah hari tadi, akal saya mari berfikir bila saya disapa dengan satu bau. Bau yang kurang enak menusuk ke lubang hidung.

Taw, bau apa?

Bau lori sampah.

Kita semua tahu kan, sampah memang berbau sangat-sangat busuk.

Kebetulan saya, naik kereta. Dan tingkap kereta tak ditutup. Selisih pulak dengan lori Alam Flora.

Baunya.. tak yah cakap lah cam mana. Huhuhu..

Kalau sebelum nie. memang saya akan fikir busuk je lah. Tak pernah nak fikir.. untuk samakan pada diri sendiri.

Cuma hati terdetik.. Ini sampah yang dah berapa hari lah agaknya, ya?

Sampah bertan-tan.
Murninya, dorang-dorang yang bekerja punggah sampah. Besar pahala dorang, buat pekerjaan yang orang lain tak mahu buat.

Hakikatnya...

Sedarkah anda?

Makanan yang masuk kedalam perut kita jadi cam mana?

Pernah ke pernah?

Cam tu, lah yang berlaku kepada usus kita. Tapi, ini special kes kepada orang-orang tertentu yang ada masalah nak membuang air besar sahaja.

#Usus Bersih dan Kotor.
Kalau tiada masalah. InsyaAllah, ok. Tapi, jangan happy dulu. Ada lagi tanda-tanda lain yang membawa kepada Kerak Usus.

Sebelum tue, saya nak warning awal-awal.

Kalau, anda yang sedang makan sambil baca entry nie. Sila habiskan makanan anda terlebih dahulu. Risau ada yang muntah hijau pulak nanti.

Bukan lawak taw. Betul, lah. Ada orang yang tak boleh baca entry yang berbau busuk dan kotor nie.

So, habiskan makanan dulu ya. Nanti, sambung.

Amacam?

Nampak ke nampak apa yang anda bayangkan?

Nampak, kan.. Kalau sampah tak dibuang dalam masa sehari pun akan berbau. Inikan seminggu.

Begitulah jugak usus kita. Kalau sehari kita tak membuang.. hidup pasti serba tak kena. Ini kan, seminggu.

#Usus Kotor dan Bersih
Saya dulu.. kadang, 2 minggu sekali taw. Sebab tue, saya gemuk.

2 MINGGU TAK BUANG AIR BESAR BERTURUT-TURUT

Apa akan jadi?

Banyak perkara buruk yang akan berlaku kalau ianya berterusan.

Saya kongsikan berdasar kepada pengalaman diri sendiri taw.

Perkara yang ketara, adalah sembelit. Bila sembelit.. sisa makanan, tak dapat nak proses untuk dibuang.

Makan bertambah-tambah bambam dan toksin dalam badan saya.

Actually, toksin bukan punca dari makanan je taw.

Pencemaran udara pun, boleh mengakibatkan pertambahan toksin. Contohnya, asap rokok dan asap kenderaan.

Bila banyak toksin.. maka, usus kita akan menjadi semakin berkerak. Susah nak membuang. perut membuncit.

Banyak lah lagi.

8 KILO TOKSIN JAHAT DALAM BADAN :

Cuba tengok dan baca.

11 Tanda badan bertoksin. 
APA PENYELESAIAN SAYA

Alhamdulillah.. sekarang, saya tiada lagi masalah sembelit yang ketara.

Jika sebelum nie, saya berjaya menguasai 9 tanda taw. Sekarang, Alhamdulillah. Tinggal satu tanda je. Iaitu. jeragat atau pigmentasi yang masih dalam proses pemulihan dan semakin pudar.

Since saya amalkan gaya hidup yang sihat dan ambil Set Slimming (Herb-lax sangat banyak membantu). Semakin banyak perubahan. Kalau awal pengambilan dulu.. Najis saya sangat teruk warnanya.

Semak usus anda.
Baunya... Nauzubillah.

Busuk yang amat.

Ini memang realiti. Saya terpaksa beritahu.

Betapa teruknya, usus saya. Cam tu lah baunya. Huhuhu.

Jangan sampai sembelit sehingga menjadi buasir. Usus berkerak sehingga menjadi barah usus.
Hubungi Sakinah : 0199164276 sekarang untuk set lengkap pembersihan usus anda
beserta dengan ebook Percuma Now Everyone Can Kurus (NECK) kami.

Cam mana, sahabat?

Adakah anda pun mempunyai masalah yang sama dengan saya?

Kalau sama.. bertindaklah sekarang sebelum keadaan makin parah.

Sila SHARE, jika anda rasa entry ini bermanfaat. Semoga dengan sedikit perkongsian ini, dapat menimbulkan kesedaran dan membantu lebih ramai mereka yang bermasalah di luar sana.

Saya doakan anda kaya dan berjaya dunia dan akhirat.

PELUANG BUAT DUIT HARI-HARI DENGAN MOBILE SPA TERENDAH DAN TERHEBAT DI PASARAN MALAYSIA. HANYA SERENDAH RM1999 SAHAJA UNTUK 5 COURSE 3 JAM TRAINING POWER. WASAP : 019-9164276 UNTUK PENEMPATAN TRAINING ANDA !!

Sekian, wassalam,
Salam Sayang, Salam Bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~



019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment