Friday 2 June 2017

PERUBAHAN DIRIKU SEBELUM DISAHKAN HAMIL

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pengunjung dan pembaca setia blog ini.

Mungkin anda juga sedang lalui apa yang saya alami sekarang.

Walau apa-pun saya doakan semoga perjalanan hidup anda sentiasa sihat ceria dan berbahagia selalu.

Lebih kurang sebulan selepas akad nikah, keadaan kesihatan diri saya kurang mengizinkan.


Saya fikir, mungkin perubahan hormon. Sebab pernah baca dan dengar, orang kata bila dah kahwin hormon wanita kita kacau. Macam terkejut !

Tapi, saya punya sakit memang buatkan diri rasa tak selesa. Sakit perut memulas macam nak period sepanjang masa. Sakit pinggang. Pening kepala. Tapi, tak period. So, jadi stress.

Bayangkan sebelum ni, period normal. Dah boleh agak.. date ni, lambat atau terawal akan period. So, relax je lah.

Saya jadi makin stress maybe sebab baru kahwin.. mana nak sesuaikan diri dengan tempat baru. Partner baru. Tanggungjawab sebagai isteri. Diri pulak tak sihat. Terperap dalam bilik.

Orang lain, masih mood honeymoon kalau sebulan kahwin. Happy, happy je. Ni, tak sempat honeymoon.. diuji sakit dan macam-macam hal.

Huhuhu..

Saya berbincang dengan husband.. kalau tak sihat jugak, nak pi klinik untuk check up. Risau apa-apa jadi kan. Kita tak tahu. Dalam masa yang sama, fikiran duk fokus pada satu perkara je. "aku pregnant ke?"

Takkan sakit ni, sebab pregnant. Macam nak period je. Bukan ke orang pregnant akan loya, muntah-muntah.

Saya mana ada loya masa tue. Muntah lagi lah tak.

Papepun, kalau preggy.. Alhamdulillah. Umur dah banyak. Saya dengan husband memang inginkan cahaya mata penyeri rumah tangga kami. Kahwin lambat.. buat apa ditangguh-tangguhkan perkara baik.

So.. selepas seminggu period pun tak kunjung tiba, kami decide untuk ke klinik. UPT pun dah buat. Tapi, negative (boleh baca di sini, UPT KU NEGATIVE).

Mana tak risau.. UPT negative. So, sakit apa pulak nie.

Bila ke klinik.. baru tahu jawapannya.

Kenapa selama ni, sakit pelik macam mencengkam perut. Rupanya ada benih cinta sedang berusaha untuk bertapak di rahimku.

Alhamdulillah.. time kasih, Ya Allah. Suamilah orang paling happy. Sebab isteri dia bunting pelamin. Hehehe.

Kata nurse.. Selama ni, rahim awak kosong. Elok lagi. Belum ada penghuni. Sekarang ada benih, jasad cuba menumpang untuk tempoh yang lama. 9 bulan. Itu yang awak rasa tak selesa. Perut mengeras dan memulas.

Set Ibu Hamil Shaklee Jimat RM220. Wasap segera 019-9164276 untuk tempahan.

Nak jadi ibu ni, kena banyak bersabar. Banyak cabarannya. InsyaAllah, baby dah lahir nanti. Hilang semua sakit dan perasaan tu tak dapat dijelaskan dengan kata-kata.

Just enjoy your journey being a mommy & daddy. U will miss it.

Ok.

Nantikan kisah perjalanan pertama menjadi ibu dan ayah di next entry.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Miss Sakinah
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment